معرفی و بررسی :
مقدمه
انیمهی IseSuma در دسته ی موضوعات حرمسرایی، فانتزی و ایسکای قرار دارد و لایت ناول اش در سال ۲۰۱۵ رسما منتشر شد. این اثر لایت ناولی ژاپنی، نوشته ی آقای پاتورا فویوهارا (Patora Fuyuhara) و نگاشته ی اِیجی اوساتسوکا (Eiji Usatsuka) است. در سال ۲۰۱۳ در سایت syosetu.com به صورت آنلاین سری ناول هایش منتشر شد تا وقتی که توسط Hobby Japan خریداری شد و لایت ناول آن در همان سال ۲۰۱۵ در اختیار عام قرار گرفت. این لایت ناول بیشتر مورد علاقه ی پسران است تا دختران و شامل ۲۸ تا جلد می شود.
Kadokawa Shoten منتشر مانگای این اثر و تحت توان آقای Soto به تصویر کشیده شده و در سال ۲۰۱۶ و مجله ی Comp Ice به آدرس www.kadokawa.co.jp/ca قرار گرفت.
انیمه ی در دنیایی دیگر با موبایل هوشمندم نوشته ی ناتسوکو تاکاهاشی (Natsuko Takahashi) و کارگردانی تاکیوکی یاناسه (Takeyuki Yanase) در استادیو Production Reed و سال ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شد و شامل ۱۲ قسمت حدودا ۲۴ دقیقه ای میشود. موسیقی این اثر توسط Exit Tunes فراهم شده و در نوع خودش و دوره ی خودش به گونه ای خوب و درخور انیمه بود.
نگاهی به خلاصه ی انیمه :
موچیزوکی تویای ۱۵ ساله به صورت تصادفی توسط خدا کشته میشود و به عنوان معذرت خواهی خداوند به او اجازه می دهد تا دوباره به زندگی کردن ادامه دهد ولی از اونجایی که خدا نمی تواند او را به به جهان قبلی خود برگرداند، بجاش تویا در جهانی فانتزی با هر گونه درخواستی تناسخ می کند و از اونجایی که از اسم انیمه هم مشخصه، موبایل حمل و استفاده از موبایل هوشمند خود را خواهان میشود…
نقد و بررسی :
با نگاهی به دسته ی مذکور ( حرمسرایی بودن ) این انیمه میتواند حدس زد که این انیمه زیاد مورد پسند پسران امروزی نیست زیرا پتانسیل خودش را در دوران خودش ثابت کرده است. نمره ی IMDb ۴.۴ از ۵ دریافت نموده که به نوبه ی خودش خوب است. این تا اینجای کار و میرسیم به بحث سازگاری موزیک
موسیقی
حقیقتا این انیمه تمرکزش را بیشتر صرف داستان و طراحی کرده بود که باز هم جای بحث دارند و میتواند گفت که موسیقی دلچسبی ندارد پس اگر به دنبال یک انیمه ی حارم شاهکار هستید، بخاطر موسیقی سطح متوسط رو به پایین اش، این قلم از لیست خط می خورد.
طراحی و گرافیک
از نظر بسیاری این انیمه دارای طراحی خوب و مناسب است و از رنگ نگاری های مورد پسندی دارد. پس گرافیک و کیفیت کار مورد تایید قرار گرفته. اما به نظر شخص بنده این انیمه پتانسیل خیلی بالایی سر طراحی صحنه ها داشت و قابل قبول نیست چون نسبت به کارهای دیگر در اون سال بسیاری انیمه می توان نام برد که از لحاظ کیفیت تصویری خارق العاده هستند.
داستان ( خطر اسپویل )
خب میرسیم به اصل قضیه و کلی حرف گفته و نا گفته
وقتی به موسیقی و طراحی انیمه توجه انچنانی نشود بیننده انتظار دارد تا داستان این عیب و نقص ها را رفع کرده باشد اما همین خلاصه ی داستان یه چیز عیجیبی در اومد. بیننده با خود فکر می کند مگر میشود که خدایان هم اشتباه کنن و یه نفر رو بکشن و بعدش هم بیان از طرف عذرخواهی کنن!
این اولین ضعفی بود که از هر کسی میپرسیدم بهش اشاره میکرد. !اسپویل! با گذشت این قضیه و قرار گرفتن آقای موچیزوکی تویا در مسیر خوش شانسی اش، از وقتی که پای خود را به دنیا باز میکند یک راست در مسیر یک تاجر لباس قرار میگیرد و به او پیشنهاد پول در ازای لباس مدرن تویا و واگذاری یکی از لباس های گرون تاجر میشود که این بخش اولین جایی است که رو کردن خوش شانسی به تویا رو مشاهده میکنند. با گذر زمان و آشنا شدن تویا با خواهر های دو قولو تویا متوجه میشود که در این دنیا میتواند از جادو استفاده کند و طبق خوش شانسی او، تویا به همه نوع جادویی دسترسی دارد، در ادامه ی داستان هم مانند باقی انیمه های حارم تویا با کلی دختر آشنا میشود که یکی از آنها دختر پادشای آن کشور است. طرح و نقشه ی چند همسری تویا همش زیر سر این کارکتر است!
در کل این انیمه میتواند گزینه ای برای تماشا باشد اونم بری افرادی که به موضوع حارم علاقه ی زیادی دارند